Grow2Go

"Een groeiende groep jongeren die hun leven aan Jezus Christus hebben gegeven en zich inzetten in Zijn kerk."

Visie G2G

Waarden:
Grow: Groeien in relatie naar God en elkaar.
Gospel: Jezus leren kennen door het Evangelie.
Go: weten waar en welke gaven/talenten je kunt inzetten in de kerk.

Grow2God

Eén van onze waarden is ‘Groeien in relatie naar God’. Op verschillende manieren willen we de jongeren daarbij helpen.

Verdiepingsavonden
Per maand zijn er twee verdiepingsavonden. We behandelen een thema's uit de tienermethode van Stichting Doe Maar. Daarnaast zullen er ook losse thema’s behandeld worden. Onderwerpen die komend jaar de reveu passeren zijn bijvoorbeeld 'Gods plan met jou' of 'Leven zoals Jezus'.

Forum
Een keer per maand hebben we een Forumavond. We wisselen met elkaar van gedachten over vragen die er spelen. Dit kan een vraag zijn die tijdens de verdiepingsavonden is opgekomen, maar de jongeren kunnen ook anoniem een vraag in de daarvoor bestemde vragenbus stoppen. We proberen zoveel mogelijk te wat de Bijbel ons hierover leert.

Give2Grow

God is een God die geeft. Hij heeft zichzelf gegeven. Uit liefde. Jezus zelf heeft gezegd: “Je wordt gelukkiger van geven dan van ontvangen.” Wij zijn gemaakt naar Zijn evenbeeld, dus ook wij worden blij van geven! Daarom vinden we de waarde ‘weten waar en welke gaven/talenten je kunt geven aan de kerk’ belangrijk. We nodigen de jongeren uit om bij te dragen aan de investering die de kerk doet, onder andere in hen. Dit kan financieel, maar ook door het inzetten van tijd of talent.

Gifts2Give

We willen bij elke jongere hun gaven en talenten tot ontwikkeling laten komen zodat ze God daarmee kunnen eren. Dat doen we door ze uit te dagen bij een onderdeel te helpen binnen de kerk. Dat kan bij Grow2Go, of op zondagen. De jongeren zijn volledig onderdeel van de kerk, dat willen we graag zichtbaar maken.

Go2Gigs

Een andere belangrijk waarde vinden we ‘groeien in relatie naar elkaar’. Elke maand hebben we een gezellige avond waarbij we met elkaar eten en het nieuwe thema (op ludieke wijze) ontdekken. Daarnaast ondernemen we graag activiteiten met de jongeren buiten de reguliere vrijdagavonden om.